Title Image

Archive

Glossary Category:

Black box

Black box je program, který má však přísně utajovaný proces, a to zejména kvůli  případnému zneužití. Do této kategorie spadá například také algoritmus od společnosti Google. Dá se pouze polemizovat, jak daný program funguje. Na základě vstupů a výstupů můžeme pouze odhadovat, jaký proces black...

číst více

Blog

Blog je soubor jednotlivých publikací a článku. Blog můžou mít jednotlivé firmy, kde se podrobněji zaměřují na svoje produkty, pracovní postupy, trendy v oboru a dalšími tématy, které by návštěvníky mohly zajímat. Pravidelné příspěvky na blog kladně ovlivňují optimalizaci SEO. Avšak blog také mají lidé...

číst více

Bounce rate

Bounce rate označuje návštěvníky vašeho webu, kteří jej opustí bez toho, aby neprovedli jakoukoliv akci (přešli na microsite, přešli na odkaz, apod.) Pokud je bounce rate vysoký, vyhledávač vám může snižovat vaši pozici na SERPu a celkově vaše SEO, protože jej označí za nerelevantní obsah....

číst více

Brand awareness

Anglické spojení brand awareness označuje, do jaké míry má široká veřejnost nebo více specifický segment lidí povědomí o značce. Může se jednat o rozeznání loga, spojení jména společnosti s nabízeným produktem nebo službou, apod. Každá firma chce mít co nejvyšší brand awareness, o což se...

číst více

Branded keyword

Branded keyword označuje klíčové slovo, které se shoduje s názvem dané firmy/webu. Využití brandového klíčového slova je vhodné až v momentě, kdy je vaše firma známá na celém trhu. V případě, že teprve začínáte a nemáte ještě vybudované jména na trhu, je využití branded keyword...

číst více

Broken link

Broken link referuje na nefunkční odkaz. V tomto momentě nemusí daná stránka existovat, může mít poruchu, může probíhat tvorba webu nebo jiné technické potíže. Je potřeba si na toto odkazování dávat pozor a kontrolovat, zda jsou dané stránky aktuální. V případě odkazování na jednotlivé eventy...

číst více

Business manager

Business manager je aplikací sociální sítě Facebook, přes kterou probíhá jakákoliv placená propagace na této síti. V Business manageru se nastavují veškeré parametry dané propagace. (cílová skupiny, geografické parametry). Dále také, kde se reklama bude zobrazovat (feed, stories, messenger, postranní bannery) a také jejich formát. Zde se také...

číst více

Button

V překladu jako tlačítko, referuje na grafický prvek. Button v sobě obsahuje hypertextový odkaz, kterým provede danou akci (do košíku, zaplatit, apod.) a motivuje návštěvníky k dokončení záměru stránek. Díky těmto tlačítkům se web stává přehlednější pro jeho návštěvníky....

číst více

Cache

Cache si ukládají informace o stránkách, které jste v minulosti již navštívili, a díky tomu je schopen načíst vámi často navštěvované stránky rychleji. Prohlížeč si tato data ukládá, a poté je schopen takto získaná data zužitkovat ve váš prospěch. Avšak tato data může používat opakovaně Je...

číst více

Cílová skupina

Označuje vybraný segment veřejnosti, který jsme si vybrali, na které budeme mířit svou propagaci. Cílová skupina se vybírá na mnoha kritériích. Mezi ty nejčastější patří věk, vzdělání, politické názory, geografické údaje, apod. Svou komunikaci přizpůsobíme na základě těchto údajů, aby to danou skupinu oslovilo....

číst více