On-page faktory
Jedná se o atributy přímo umístěné na webové stránce, které společně s off-page faktory značně ovlivňují hodnocení stránky vyhledávači. Nejdůležitějším on-page faktorem je obsah webové stránky. Použitím textu obsahujícího vhodně zvolená klíčová slova bude vaše stránka pro vyhledávače zajímavější, text by měl být ovšem také čtivý a přehledný. Mezi další důležité on-page faktory patří titulek stránky (titulek by měl být stručný, jedinečný pro každou stránku a má za úkol výstižně informovat o obsahu stránky), meta description (krátký popis webové stránky), správné formátování nadpisů pomocí HTML značek (H1,H2,…,H6), alternativní popis obrázků, zvýraznění důležitých částí textu a klíčových slov, struktura URL adresy nebo použití menu pro navigaci na stránkách (slouží nejen k orientaci návštěvníků, ale také robotů). Mezi on-page faktory se řadí také optimalizace kódu, oprava varovných a kritických chyb, kontrola responzivity a další. Vyhledávače se zaměřují na velké množství různých faktorů, a je důležité udělat pro dosažení lepší pozice maximum.
On-page faktory obsahují:
- mobile / responzivní web test
- oprava varovných a kritických chyb
- optimalizace kódu a zrychlení stránek
- optimalizace textů, obrázků, HTML, CSS a JS kódu
- diagnostika a opravení Meta Tagů
- diagnostika a opravení nadpisů, optimalizace H1
- ostatní importované tagy (tagy obrázků, značky)
- zkouška interního propojení
- sitemap.xml, ror.xml, soubor urllist.txt
- kontrola blokování souboru Robot.txt
- kontrola a oprava favicon
- a další práce spojené s optimalizací webového řešení