Off-page faktory
jsou to faktory, které dokáží znatelně ovlivnit hodnocení stránky vyhledávači, i když nejsou přímo umístěny na stránce. Jedná se o vnější vlivy působící na danou stránku. Mezi nejdůležitější off-page faktory se řadí tzv. zpětné odkazy (hypertextové odkazy, které míří z jiný stránek), jejich množství a síla, texty těchto odkazů, případně text odkazující stránky, stáří odkazu a důvěryhodnost odkazujícího webu. Off-page faktory značně zlepšují vyhledávací pozici stránky ve vyhledávačích. Vzhledem k tomu, že je nelze tak snadno ovlivnit, mívají stejnou, ne-li vyšší hodnotu než on-page faktory. Jedná se především o kvalitní zpětné odkazy. Kvalita zpětných odkazů se určuje na základě textu odkazu.
Mezi off-page faktory patří i interní prolinkování v rámci celého webu.
Off-page obsahují:
- Základní analýza (zpětných odkazů a jejich kvality)
- Analýza dle klíčových slov (seznam klíčových slov, odhad vyhledávanosti)
- Návrh zpětných odkazů a zvolení strategie – na stránce a mimo stránku
- Registrace do katalogů a profesních webů
- Psaní článků
- Komunikace na sociálních sítích