Title Image

Blog

Popisek na e-shop

Jak napsat poutavý popisek produktů na e-shopu?

  |   Blog   |   No comment

Popisek produktů na eshopech je jedním z nejdůležitějších aspektů, nejen pro optimalizaci SEO, ale také pro samotného potenciálního zákazníka. Tyto popisky jsou kombinací dvou funkcí: informativní a přesvědčovací. Pomocí krátkého textu je potřeba předat aspoň základní parametry produkty, ale zároveň je podat tak, aby dokázali přesvědčit návštěvníka e-shopu, který není plně rozhodnut o jeho koupi.

V tomto článku Vám představíme tipy, jak napsat poutavý popisek, který přesvědčí nerozhodnutého návštěvníka.

Představte si svého cílového zákazníka

Mít správně vydefinovanou cílovou skupinu je základem celého marketingu, proto by se na to nemělo zapomínat ani v případě popisků na e-shopu. Pokud máte podrobně rozebraného cílového zákazníka, tak to pro Vás bude hračka. Teprve až pochopíte a vcítíte se do role cílového zákazníka, tak můžete napsat popisek na e-shop, který jej dokáže oslovit. Podle těchto parametrů můžete poskládat jednotlivou strukturu textu a využití správných slov.

Popis Vašeho cílového zákazníka by měl být rozepsán do sebemenších detailů, které se na první pohled můžou zdát zbytečné, ale při tvorbě zejména popisků na e-shop, se budou velmi hodit. Pokud tyto informace nemáte, tak se na něj neváhejte doptat na marketingovém oddělení Vaší firmy.

Vyjmenujte veškeré potřebné informace

Popisné parametry jsou nesmírně důležité u jakéhokoliv produktu na e-shopu. Produkt by měl být co nejlépe popsán, až do sebemenších detailů. Jelikož zákazník nemá šanci si produkt osahat, vyzkoušet a vidět na vlastní oči, je potřeba jej co nejvíce popsat, aby věděl, co vše od produktu může očekávat. Mnoho z nás se určitě setkalo se situací, kdy jsme si objednali jakoukoliv věc z internetu, měli jsme o ní určitou představu, ale nakonec vypadala úplně jinak. Abyste se tomu co nejvíce vyvarovali, je potřeba pravdivě popsat daný předmět.

Struktura, při popisku na e-shopu se liší na základě produktu. Když si to zobrazíme na příkladu, tak u nového telefonu chceme mít parametry o velikosti displeje a paměti na prvním místě. Přičemž když objednáváme knihu, tak rozměrové parametry nejsou nijak podstatné. Proto je potřeba nad strukturou přemýšlet jako zákazník a co byste o tom produktu chtěli vědět jako prvotní informaci.

Popisek na e-shop

Nejdříve proveďte analytiku klíčových slov

Optimalizace SEO je jedním z nejvíce používaných způsobů propagace e-shopu na internetu. Mnoho lidí proto volí tuto účinnou strategii, ale dělá v ní jednu zásadní chybu – nejdříve napíší popisek a optimalizují jej až zpětně. Takhle to však nefunguje. Nejdříve vždy musíte provést analytiku klíčových slov. Tu můžete provést pomocí marketingmineru pro vyhledávač Google a Sklik v případě zaměřením na vyhledávač Seznam.

Jakmile vyhodnotíte správná klíčová slova pro daný produkt, tak můžete začít psát popisek produktu na e-shop. Vybrané klíčové slovo využívejte jak v názvu produktu, tak i v jednotlivých podkategoriích. Včasná optimalizace popisku Vám pomůže rychleji prorazit mezi Vašimi konkurenty.

Přidejte do popisku sekci „Jak na ….“

Abyste byli schopni rozepsat produkt co nejvíce, tak nabídněte svým potenciálním zákazníkům sekci, kde jim představíte, jak se o daný produkt starat, udržovat jej, postavit, apod. Tato sekce je vhodná v případě, kdy třeba prodáváte nábytek, který je potřeba poskládat. Zákazník nemusí vědět, že daný kus nábytku nebude doručen poskládaný a mohou nastat komplikace. V těchto sekcích můžete přidat jednotlivé návody, aby byla představena náročnost produktu třeba na údržbu.

Dalším benefitem této sekce je, že zákazník nebude muset dohledávat informace po zakoupení produktu. Mnoho z nás vyhodí příbalové letáky, ale až zpětně si uvědomí, že tam bylo mnoho užitečných informací například o údržbě. Proto zákazníkům ušetřete čas hledání postupu na internetu a napište vše už rovnou do popisku produktu na e-shopu.

Přidejte možnosti recenzí

Stále více se stává populárním aspektem popisků na e-shopu možnost přidání recenze. Mnoho lidí dá stále více na názor ostatních zákazníků a jejich doporučení. I když s recenzemi přichází riziko, že se zde objeví i negativní hodnocení, tak z toho můžete jako firma vytěžit. Z recenzí dostanete upřímnou zpětnou vazbu. I když bude negativní, tak Vám může pomoct v mnoha ohledech. Zákazníci často upozorní na mezery, které mohou nastat v zákaznickém servisu nebo produktu, které Vám předtím nemuseli vůbec napadnou. Díky této kritice můžete zabracovat na slbých stránkách a posunout se o level výše.

Věříme, že Vám tento článek pomohl v psaní Vašich popisků na e-shop. Pokud potřebujete vytvořit poradit nebo si tvorbu textu netroufáte, tak se na nás neváhejte obrátit!

Pokud byste měli zájem o tvorbu webu v šablonovém řešení nebo o vytvoření webu na míru nebo tvorbu e-shopu na míru, KONTAKTUJTE NÁS. Jsme vám k dispozici online, na telefonu i v našich kancelářích v centru Zlína.

Weby tvoříme v těchto městech:

TVORBA E-SHOPU ZLÍN | TVORBA E-SHOPU OLOMOUC | TVORBA E-SHOPU OSTRAVA | TVORBA E-SHOPU BRNO | TVORBA E-SHOPU PRAHA

Zabýváme se kategoriemi:

TVORBA WEBOVÝCH STRÁNEK NA MÍRU|TVORBA ŠABLONOVÝCH WEBOVÝCH STRÁNEK|TVORBA MICROSITES|TVORBA E-SHOPŮ NA MÍRU

Žádný komentář

Přidat komentář