Title Image

Blog

e-shop

6 tipů pro úspěšný e-shop

  |   Blog   |   No comment

Není žádný tajemstvím, že Česká republika má nejvíce internetových obchodů na obyvatele na celém světě. Díky velké koncentraci e-shopů se rychle selektují ty, které jsou kvalitně udělané, perfektně fungují, mají pěknou grafiku, apod. a ty, které jsou pouze průměrné.

Na co se tedy zaměřit, aby Váš e-shop nebyl pouze průměrný, ale patřil mezi ty nejvíce využívané? To vše se dozvíte v dnešním článku.

1. Pohrajte si s designem e-shopu

Věc, která zaujme všechny návštěvníky jakéhokoliv webu nebo e-shopu je jeho vzhled. Lidská mysl si vytvoří názor na téměř cokoliv v rámci několika vteřin, proto je zapotřebí ji zaujmout hned ze začátku. Využijte design, abyste vyjádřili svůj brand image a představili se návštěvníkovi. Více o web designu jsme psali zde.

Responzivní design

Ujistěte se, že se nejen Váš e-shop, ale také hlavní webová stránka přizpůsobí velikosti všech mobilních telefonu. Na tohle je potřeba dbát větší důraz zejména proto, že více vyhledávání probíhá na telefonech než na desktopu. Nejlepší variantou je investice do vytvoření aplikace, avšak ta může být velmi nákladná.

2. Poskytujte co nejvíce platebních metod

Základním prvkem je možnost výběr z několika možností platebních metod. Dnes se již opouští od platby dobírkou. Proto se zaměřujte více na platbu platební kartou. Pokud chcete být ještě více před svou konkurencí, tak poskytujte možnost platby na mobilních telefonech pomocí Apple Pay nebo Google Pay. Bez nutnosti hned svou platební kartu je větší šance, že nákup opravdu proběhne.

3. Zaměřte se na zákaznický servis

Dobře fungující zákaznický servis je základ. Poskytněte zákazníkům okamžitou pomoc a to ať už pomocí non-stop zákaznické podpory nebo chatbotů. Abyste se vyhnuli nespočtu totožných dotazů, tak Vám doporučuji zřídit FAQ (Frequently Asked Questions) sekci, do které nejčastěji spadají odpovědi na otázky ohledně vrácení zboží, záruky, poštovného, apod. Když už budete mít tuhle sekci, tak na zákaznickou podporu se budou obracet zejména v těchto případech:

  • Pomoc s výběrem produktu
  • Produkt byl poškozen v přepravě
  • Otázky ohledně samotného produktu
(asos.com, 2021)

4. Recenze produktů

Přidejte možnost hodnocení produktů. Tímto způsobem nejen že získáte okamžitou zpětnou vazbu, na které budete moct zapracovat, ale také to může pomoct ostatním návštěvníkům při rozhodování. Mnoho lidí dá více na názor zákazníka než na zaměstnance Vaší firmy. Proto se nebojte této možnosti. Je pravděpodobné, že se tam objevují i negativní reakce, ale síky tomu budete vědět, na čem je potřeba zapracovat.

5. Online marketing

V online světě máte mnoho možností, jak přilákat více návštěvníků na svůj e-shop. Nejen že většina z nich není tolik finančně nákladná, ale hlavně je také efektivní.

E-mail marketing

Tou nejlevnější metodou, která je také osvědčena, je e-mail marketing. Do této sféry spadají zejména newslettery, které jsou rozesílány pomocí e-mailu, Zakomponujte do svého e-shopu vyskakovací okno, ve kterém bude možnost zadání e-mailu, abyste získali co nejvíce adres. Tyto adresy poté můžete využít k rozesílání informací o nových produktech v sortimentu, výprodejích a ostatních akcích. Pro získání co nejvíce adres nabídněte návštěvníkům slevu na první nákup, a to ať už v podobě například 10% slevy nebo poštovného zdarma.

(queens.cz, 2021)

PPC kampaně

Dalším účinným nástrojem jsou PPC (pay-per-click) reklamy. Tenhle druh propagace můžete využívat jak na sociálních sítích, tak i na vyhledávačích. Zde je však potřeba už promyslet cílovou skupinu, množství financí, které jste ochotni do ni investovat, délku kampaně, apod. Jedná se již o více nákladnější propagaci, avšak to není nic závratného. Při správné volbě několika parametrů Vám pomůže několika násobně zvýšit návštěvnost Vašeho e-shopu.

Optimalizace SEO

SEO je nejúčinnějším nástrojem pro vyhledávače. Díky správné optimalizaci se Váš e-shop bude zobrazovat na předních příčkách při vyhledávání. Avšak se jedná o metodu, která vyžaduje hodně práce a je časově náročná. Pokud však investujete čas do optimalizace, tak se Vám rychle vrátí. O optimalizaci pro e-shopy jsme už psali jeden článek, tak si více informací můžete přečíst zde.

6. Vrácení zboží

Umožněte svým zákazníkům vrátit koupené zboží. Nejlépe však se zárukou vrácení plné částky a bez jakýchkoliv poplatků. Mnoho lidí nenakoupí na e-shopech jen z toho důvodu, že nebudou moct bezplatně zboží vrátit nebo protože za něj nedostanou nazpět své peníze. Tohle platí zejména v případech, kdy prodáváte oblečení a je jednoduché se splést v odhadu velikosti. Při této možnosti také mnoho lidí nakoupí více, a to zejména v případě, kdy si nejsou jisti, zda koupí produktu. Když budou mít možnost vrácení, tak je větší pravděpodobnost, že si zakoupí produkty, které by si normálně nepořídili. Zároveň také můžete prodloužit délku doby na vrácení zboží.

Nemusíte se však bát, že by poté Váš e-shop působil na zákazníka tak, že prodává nekvalitní produkty. Opak je však pravdou. Každý e-shop, který patří mezi špičku tuto možnost nabízí a moc dobře ví proč.

(aboutyou.com, 2021)

Doufáme, že Vám tento článek dodal nápady, jak oživit svůj e-shop a zvýšil jeho návštěvnost. Pokud si však i nadále nevíte rady, tak se na nás neváhejte obrátit a my Vám rádi pomůžeme.

Potřebujete vytvořit nové webové stránky v roce 2021?

TVORBA WEBOVÝCH STRÁNEK | SEO A OPTIMALIZACE WEBOVÝCH STRÁNEK | COPYWRITE GRAFIKA | MARKETING SOCIÁLNÍ SÍTĚ

Weby tvoříme v těchto městech:

TVORBA E-SHOPU ZLÍN|TVORBA E-SHOPU PRAHA|TVORBA E-SHOPU BRNO|TVORBA E-SHOPU OSTRAVA |TVORBA E-SHOPU OLOMOUC

Zabýváme se kategoriemi:

TVORBA WEBOVÝCH STRÁNEK NA MÍRU|TVORBA ŠABLONOVÝCH WEBOVÝCH STRÁNEK|TVORBA MICROSITES|TVORBA E-SHOPŮ NA MÍRU

Žádný komentář

Přidat komentář